Pięć sposobów na ocalenie dzieciństwa od zapomnienia

Jestem typem sentymentalnym.  Pielęgnuję wspomnienia bo uważam, że warto  zatrzymywać chwile.  Jestem pewna, że są rzeczy nie do powtórzenia i dlatego kolekcjonuję je starannie. Jeśli chcesz zatrzymać na dłużej kilka chwil dzieciństwa Twoich dzieci możesz skorzystać z moich sposobów.

1. Postarałam się o ładne pudełka i założyłam ” kuferki wspomnień„. Nie wiem czy bardziej dla siebie czy dzieci, ale gromadzę w nich wszystkie szczególnie ważne przedmioty. Pierwsze buciki, sukieneczka, maskotki, kartki, wyjątkowe prezenty. Ostanio dołożyłam też małego pampersa 1. Może dam te kuferki dzieciakom na 18 urodziny?

IMG_2931

 

IMG_2928

 

IMG_2926

 

IMG_2934

 

 

 

 

2. Prowadzę bloga odkąd w naszym życiu pojawiła się Kasia. Miałam poczucie, że coś niezwykłego i pięknego zaczyna dziać się w moim życiu i chciałam się tym podzielić. Moja przyjaciółka co roku drukuje wpisy z  bloga i podarowuje mi je w pięknej oprawie. Stanowią dla mnie niezwykłą pamiątkę. Może i Ty spróbujesz?

IMG_2941

IMG_2936

 

 

3. Prowadzę księgi wspomnień. Na rynku jest ich mnóstwo. Moja sugestia jest taka, żeby wybierać te, które przeznaczone są na dłużej niż rok. Kasi książka zakończyła się po roku i nie bardzo wiedziałam co dalej, dlatego też Bartka przeznaczona jest już na dłużej. Wydawnictwa prześcigają się w szacie graficznej, zazwyczaj są dobrze skomponowane. Uważam, że zdecydowanie warto taką prowadzić. Ja wybrałam wydawnictwa Arkady.

IMG_2909

 

IMG_2908

 

IMG_2904

 

 

IMG_2903

 

 

IMG_2900

 

IMG_2894

 

IMG_2906

 

 

4. Zdjęcia robią chyba wszyscy, ale warto zadbać, aby przechowywać je w ładnych albumach. Ja wykonuję zdjęcia dzieci w co miesięcznych cyklach, np. Bartka fotografuję co miesiąc w dniu urodzin w samym bodziaku, aby po roku zobaczyć jego rozwój i przemianę. Ludzie prowadzą różne cykle- tygodniowe, roczne, tematyczne. Warto poszukać sposobu i inspiracji i po prostu robić zdjęcia. Niedługo zacznę lekcje fotografii ma które już się cieszę! Ostatnio zaciekawiała mnie jedna mama, która wymyśliła  bardzo fajne wyzwanie fotograficzne, a jakie -możesz poczytać na http://www.fistaszkowelove.pl/search/label/WYZWANIE%20%2353

IMG_2923

 

IMG_2916

 

 

5.  Założyłam teczkę rysunków i prac, bo jak mogłabym wyrzucić rysunek taki jak ten? Kasia narysowała go zupełnie sama i spontanicznie przyniosła mi go do kuchni. Bardzo mnie wtedy zruszyła.

IMG_2956

 

6. Niedawno wykonaliśmy odlew Bartkowej nóżki. Dostał taki upominek na chrzest, ale średnio nam wyszło samo wykonanie. Najpierw gips był zbyt rzadki, a potem momentalnie skostniał.

 

IMG_2945

 

A ty jaki masz sposób na zatrzymywanie wszystkich pięknych chwil jakich doświadczasz teraz w  życiu?

Dodaj komentarz