Pomarańczowo-czekoladowe, pyszne ciasto bezglutenowe

Przepis zdrowy i prosty jak barszcz, czyli spełnia moje podstawowe warunki. Zawzięty od mojej siostry, sprawdzony i udany.

Przepis na formę okrągłą- 20 cm. Piec 45-60 min w piekarniku bez termoobiegu w temp. 180 o C.

Składniki

  • 380-430 gram pomarańczy świeżych
  • 50 gram kakao
  • 6 jajek
  • jedna czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 200 gram migdałów
  • 250 gram cukru

Pomarańcze z skórką gotować w garnku pod przykrywką -dwie godziny. Kiedy wystygną zmielić blenderem zostawiając małe kawałki.

Migdały zmielić na pył.

Dodać wszystkie składniki, wymieszać, wlać do formy.

O przepisie dowiedziałam się kiedyś o północy, kiedy gadałam z siostrą która czekała aby wyłączyć pomarańcze. Wykonałam po telefonicznej instrukcji, udaje się zawsze:)

IMG_2617

Dodaj komentarz