Gadki-szmatki część 10

Wakacyjnie mieszkamy u mojej mamy.  Żeby umilić nam pobyt mama oddała nam swoją cześć domu, a sama przeniosła się do mieszkania w piwnicy. Pewnego wieczoru Kasia majstruje przy zamku w drzwiach prowadzących na dół.  Pytam więc co robi, bo ze wzglądu na Bartka te drzwi muszą być zawsze zamknięte. Oto co usłyszałam:

Wiesz mamo, ja lubię babcię. Wypuszczę ją dzisiaj z piwnicy.

***

Sytuacja domowa o taka:

Ja: Kasiu ułóż swoje buciki do szafki.

Kasia: Oczywiście mamusiu, przecież ty nie jesteś żadną naszą sprzątaczką!

No  i pękam z  dumy po prostu, myślę o sobie jaką jestem mądrą królową-matką. I w tym właśnie momencie moje dziecko zatrzymuje się z tymi butami w ręku, odwraca się do mnie i mówi: Zaraz, zaraz, ale przecież ja też nie jestem żadną sprzątaczką!

***

Siedzę w wannie i słyszę:

Tato włącz mi bajeczkę.

Nie teraz kochanie.

Tatusiu włącz mi bajeczkę.

Nie teraz jeszcze.

No tatusiu, ale ja cię bardzo tak proszę, włącz mi taką malutką bajeczkę.

Ale dlaczego?

Bo ja jej potrzebuję.

A do czego ty jej tak potrzebujesz?

Po prostu my dziewczyny już tak mamy, że potrzebujemy i już!

****

Oględnie mówiąc temat dzielenia się łakociami to kwestia nad którą musimy trwale pracować. Kasia dostała od  cioci Hani dwie paczuszki ciasteczek pattit-berry. Uznała, że są małe.

Ja: Kasiu podziel się ze mną.

Kasia: A muszę? A trzeba?

Ja: Tak.

Z ociąganiem odłamuje mi najmniejszy kawałek i z dumą głosi: proszę mamusiu, dla ciebie.

Ja: Ale to za mało.

Kasia: Ale ja nie mogę dać ci więcej, wiesz?

Ja: A dlaczego nie możesz?

Kasia: Bo twój brzuszek mówi ” już nie chcę, już nie chcę”. Słyszę jak to mówi.

Ja: No co ty nie powiesz, a nie mówi przypadkiem: chcę jeszcze, chcę jeszcze?

Kasia: No niestety nie, wiesz.

***

Mamo powiedz Bartkowi, żeby zamknął paszczę!

Dlaczego?

Bo ja widzę tam kły i może mnie dziabnąć!

***

IMG_7941

Skomentuj

