Warto żyć w zgodzie ze sobą-slogan czy nie slogan?

Prawdopodobnie macie już dosyć tej mojej milenijnej paplaniny, ale raz jeszcze muszę.  W końcu nie co dzień wywracam swoje życie do góry nogami. I tu właśnie dochodzę do sedna sprawy. Czy ja sobie coś wywracam? Bo fizycznie tak, w dwa miesiące pozamykaliśmy swoje sprawy i zaczęliśmy żyć na drugim końcu Polski. Ale czy w mojej głowie też coś się przewraca?

Myślę dziś o sobie, że już wiem czego chcę, a czego nie. Że już rozpoznaję co dla mnie dobre, a co nie koniecznie. Że już wiem co jest uczciwe, prawdziwe i przyzwoite i staram się żyć według określanego przeze mnie samą wzorca. Bo jakkolwiek pompatycznie i wyniośle to zabrzmi-warto żyć  w zgodzie ze sobą. Dzisiaj mam wrażenie, że tylko takie życie przynosi spokój,  wewnętrzne ukojenie i radość, która nakręca do życia.  Może przełomowe chwile mają to od siebie, że patrzymy wstecz? Analizujemy, przyglądamy się albo podsumowujemy.

Może tak, a może nie.

Ja dziś patrzę wstecz i mogę sobie samej powiedzieć, że jestem prawdziwa. Że są zasady którym jestem wierna, sprawy na które nie zgodzę się nigdy, sytuacje różne-ale sposób mojego w nich zachowania-taki sam. Jestem uczciwa wobec samej siebie, i ta uczciwość daje mi siłę bez której nie zniosłabym tej zmiany.

A czy Ty postępujesz zgodnie ze swoim sercem?

mama i tata

Skomentuj

