Czy doceniasz ludzi którymi się otaczasz?

Przeprowadzki, zmiany i  inne życiowe przełomy mają to do siebie, że zmuszają do przemyśleń. I tym właśnie zajmuję się od kilku tygodni. I po primo taka myśl zaprząta mi umysł, że na co dzień nie myśli się chyba zbytnio o ludziach, którymi się otaczamy. I nie chodzi mi o najbliższych, o rodzinę czy przyjaciół a o tych,  których imion czasami nie znamy. Bo kiedy wiesz, że kogoś tracisz to on nagle wydaje ci się niezwykle ważny. Bo czy myślisz na co dzień o pani z apteki, która pozwala ci „donieść” receptę? Albo o lekarce, która ci ją wypisze na telefon? A szewc? A pani na poczcie? No właśnie.

Bo ja dziś myślę o tych wszystkich z którymi przez 10 lat nawiązałam dalsze niż bliższe relacje. O pani z piekarni. O osiedlowym panu Stasiu, który odkłada mi bułki, sprzedaje ryby spod lady i pozwala na niepłacenie kiedy nie mam przy sobie gotówki. Albo o sąsiadce, która gdy nie masz w mieście rodziny pozwala abyś na nią liczyła kiedy pali ci się pod nogami. I o tych którzy pożyczają pampersy albo strój karnawałowy dla dziecka.  Bo kiedy tracisz coś dobrego, miłego albo życzliwego ogarnia cię żal.

Pomyśl dziś przez chwilę o tym, że już nie masz swojej lekarki, listonosza i sąsiada. I że chociaż ich lubisz i cenisz będziesz musiała zastąpić Ich kimś innym. A przy okazji i Ty staniesz się dla kogoś zupełnie anonimowym. Trochę to smutne, czyż nie? Więc pomyśl o nich dziś ciepło.  Bo na to zasługują.

IMG_5355

P.S Ja wiem, że łatwo powiedzieć: spoko, znajdziesz nowych, wszędzie są ludzie.  Ja wiem, i rozumiem. Ale mi żal.

2 uwagi do wpisu “Czy doceniasz ludzi którymi się otaczasz?

    • Ginekolożki nie zmienię za nic na świecie więc poznamy dobrze pendolino:))
      A mój fryzjer wziął się właśnie wyprowadził od lipca do Bielska. I to już jest prawdziwa tragedia.

Skomentuj

