Jak przetrwać z dzieckiem w kolejce?

Dziś o moim sposobie na sytuacje takie jak te: siedzisz z dzieckiem w poczekalni u pediatry, przyjęto kogoś „na trzeciego”, dziecko dostaje świra, a Ty od tego szajbę lub siedzisz z dzieckiem w samochodzie bo mąż miał coś „szybko” załatwić, dzieciak się gotuje, odpina paski fotelika lub twoje lub obce dziecko potrąca drugie dziecko, które drze się teraz w niebogłosy lub twoje dziecko ma focha bądź jest znudzone lub czekasz gdzieś nie mając przy sobie żadnej zabawki, kredki, piciu albo jeściu  lub każda inna sytuacja z małym dzieckiem w roli głównej.

Jako matka przerabiałam każdą z nich i 90 procent z tych sytuacji wygrałam przy pomocy jakiegoś „małego ludzika”. Mały ludzik może być misiem,owieczką, pieskiem czy inną małpką. Może być też autkiem (które z pewnością kupię niebawem), pajacykiem albo ptaszkiem. Ważne, żebyś zawsze miała go przy sobie bo nigdy przecież nie wiadomo gdzie spotka Cię  taka sytuacja.

Ja swoje „małe ludziki” mam zawsze przy sobie i wierzcie mi, załatwiłam dzięki nim nie jeden dym. Zawsze jest ze mną przynajmniej jeden, a mam ich kilka. Nawet w sytuacji kiedy nie mam przy sobie niemal nic, ludzik zawsze uratuje mnie od katastrofy. Moje ludziki zawsze wiszą przy moich kluczach i przy torebkach, nigdy się z nimi nie rozstaję.

Zadania z ludzikami w roli głównej:

  • a pokaż gdzie ma oczko, uszko, brzuszek…tralalala
  • a ile ma rączek, nóżek, oczek ?…tralalala
  • a jaki to kolor?
  • a ten?…tralalala
  • a jak to jest po angielsku?
  • a co jeszcze jest niebieskie, białe, zielone?…tralalala
  • a dotknij jego nóżką twoją nóżkę, rączkę  …tralalala
  • a dotknij mój nosek …tralalala
  • a wiesz, że spotkała go taka niesamowita przygoda ?…tralalala
  • a jak myślisz, czy on ma braciszka, siostrzyczkę ?…tralalala
  • a gdzie on może mieszkać?…tralalala
  • a może w twojej kieszonce?…tralalala
  • i tak dalej, i tak dalej…

 

IMG_4910  IMG_4905 IMG_4901 IMG_4898 IMG_4897 IMG_4892 IMG_4891 IMG_4890 IMG_4884 IMG_4881IMG_4907

 

Przekonana?

A do tego ja zwyczajnie lubię małe misie:)  A Ty co nosisz przy kluczach?

 

Jedna uwaga do wpisu “Jak przetrwać z dzieckiem w kolejce?

  1. Sposoby fajne:) U nas działa zbawa a powiedz co to jest…. Chociaż kiedyć stałąm z córką w sklepie na wsi w kolejce. I młoda miała jakieś 2 lata wtedy, zdziwiona była, że w sklepie jest kolejka żeby coś kupić no jak to nie ma wózków sklepowych itp. No i ja jej tłumaczę, że musimy poczekać, że tyle ośób przed nami itd. na co młoda na cały głos to kto jest jeszcze przed nami, no więc tlumaczę no ta pani co stoi obok nas i młoda nagle: „aaaa… ta taka co ma duzy bzuch i tloche śmeldzi”…Nie wspomnę o tym, że reszta kolejki turlała się ze śmiechu 🙂

Skomentuj

