Nuda, nic się nie dzieje

Nuda jest obecnie najbardziej pożądanym przeze mnie stanem umysłu. Chcę się ponudzić. Tak sobie porozważać o wszytskim i niczym. Nie wiedzieć co robić. I w związku z tym wymyśleć coś nowego. Badania przekonują, że w stanie nudy i znużenia rodzą się najciekawsze idee i pomysły. Chyba coś jest na rzeczy. Zuważyłam, że dzieciaki pozostawione sobie, bez zewnętrznej ingerencji wymyślają ciekawe rzeczy. Ostatnio byłam z klasą w zupełnie pustym, obcym pomieszczeniu. Nie było tam książek, TV ani sprzętu sportowego. Nie mówiłam im co mają robić, nie rzucałam propozycji. Obserwowałam. Najpierw wrzeszczeli jak najęci i chodzili w kąta w kąt, ale później szło im coraz lepiej. Chłopcy zaczęli grać w nogę butem i  w kosza pustą butelką. Dziewczynki dorwały jakąś kartkę, z której porobiły kuleczki i wymyśliły jakąś grę. I za tym właśnie tęsknię. Za myśleniem poza to, co oczywiste.

Skomentuj

