Wałęsa, człowiek z nadziei

Z mojej listy filmów „do obejrzenia” zniknął Wałęsa. Naprawdę próbowałam na niego pójść, parę razy byłam już umówiona, ale zawsze komuś coś. Bardzo mi się podobał bo przedstawiał historię wielkich wydarzeń w mieście wolności-Gdańsku, a Więckiewicz Wałęsę zagrał fenomenalnie. Uwag, myśli i spostrzeżeń mam miliony, ale podzielę się jedną. Jakkolwiek kontrowersyjną postacią jest obecnie Lech Wałęsa dla mnie jest ważnym człowiekiem. Nie tylko ze względu na bieg wydarzeń w których brał udział, a które uważam na niezwykle ważne, ale też ze względu na cechy osobiste. Lubię ludzi, którzy nie uginają się pod presją. Nazywają rzeczy po imieniu nie obawiając się konsekwencji i nie liczą zysków i strat. Tych, dla których białe jest białe, a czarne-czarnym. Dziś mogłoby to być nazwane prostactwem lub brakiem ogłady, ale ja uważam to za wielką, niespotykaną dziś cechę. Dziś każdy waży słowa, a prawda jest przecież zawsze tylko jedna:)))</p

W zasadzie film przedstawił taką rzeczywistość, jaką wyobrażałam sobie czytając Wspomnienia Danuty Wałęsowej.

Skomentuj

