Kazimierz

Byłam dzisiaj ze swoimi szkolnymi dzieciakami na wycieczce po Kazimierzu. Co roku chodzę na wycieczki po starym mieście, ale na Kazimierzu muszę przyznać nie byłam już długo. Kiedy przeprowadziłam się do Krakowa namiętnie chadzałam po Kazimierzu i zwiedziałam nie tylko chrześcijańską jego część, a przede wszystkim żydowską. Dziś naprawdę zatęskniłam za tymi wędrówkami. Dziś znowu poczułam, że mimo okropnego zanieczyszczenia Kraków jest pięknym, niezwykłym miastem. Lubię te jego tajemnice, legendy, zakony i kościoły. Lubię jego osobliwości jak spotkana dzisiaj przypakiem wytwórnia tortów nietypowych czy naprawa starych maszyn do szycia. Dziś był dobry dzień. Na Kazimierzu koniecznie trzeba zobaczyć przepiękny Kościół Bożego Ciała i Kościół św. Katarzyny i Małgorzaty, gdzie 22 dnia każdego miesiąca odbywa się niezwykła- różana msza do Św, Rity.  Dziś dowiedziałam się na przykład, że nazwa Plac Wolnica pochodzi od zwolnienia kupców z płacenia podatków za sprzedaż mięsa oraz że zakole Wisły pod Wawelem zostało sztucznie utworzone na skutek zmiany miejsca biegu rzeki.  I wiele innych ciekawych informacji, o  których napisać dziś nie zdążę.

P.s. Kościół Bożego Ciała. Ambona w kształcie arki. Przewodnik pyta: co to jest?

Jaka jest odpowiedź dzieci?

Loża, wanna, łódka:)

Skomentuj

