Gorzko

Mam dziś gorzki wieczór. Dopadały mnie smutne przemyślenia dotyczące wartości, w cieniu których zostałam wychowana. Czy uczciwość, szacunek, ciężka, pełna poświęcenia praca, kompetencje, życzliwość, pogodne i pomocne nastawienie względem drugiego człowieka jeszcze się w ogóle liczą? Czy jest na to miejsce w dzisiejszych czasach? Czasami mam wrażenie, że dobry pijar, umiejętność przemawiania i pokazywania  najdrobniejszych sukcesów, układy, polityka i twarde łokcie są podstawą sukcesu. Smutno mi. Coraz częściej czuję, że łamie się mój kręgosłup moralny.

A ponad wszystko, jak mamy wychowywać Dzieci? W imię czego?

3 uwagi do wpisu “Gorzko

  1. Jak wychować, wiesz …- w blasku wartości które przekazali Tobie najbliżsi. Pijar- to najczęściej źle wykorzystana inteligencja – przeciwko istocie człowieka i Boga w nim. To nie czasy w jakich żyjemy mają stanowić jak wychowywać dzieci, ale to nasze zadanie by nie iść za tłumem i pomóc w budowaniu jakże ważnego kręgosłupa moralnego… To coraz bardziej bezcenny dar od rodziców… oby nie był on incydentalny..

Skomentuj

