Laurki

Wraz ze szkolnymi dzieciakami przygotowałam prezenty dla mam. Pisali też życzenia i kilka słów do swoich  mam. Czy pisałam już, że  najczęstsze odpowiedzi to np. Moja mama jest wspaniała, ponieważ..super gotuje, robi naleśniki, pierze, sprząta, zarabia na moją szkołę, chodzi ze mną na basen, kupuje mi zabawki?  A dopiero później: bo dała mi życie, bo zawsze mogę na nią liczyć, bo wiem, że mnie nigdy nie opuści, bo jest miła i troskliwa, bo jest moją mamą, bo wiem, że  modli się za mnie.

I pomyślałam sobie o zgrozo, że rzeczywiście tak jest, że będąc mamą  w  ilości czasu ogromnej pierzesz, sprzątasz, gotujesz, odwozisz, przywozisz, szyjesz, dziergasz, wydobywasz spod ziemi, organizujesz, krzyczysz, padasz, wstajesz, rezygnujesz, poświęcasz, padasz ze zmęczenia, ale nigdy się nie poddajesz.  Proza życia, zwyczajnie. I chociaż czasami bywa ciężko i płakać chce się ze zmęczenia to kochasz tą swoją niedolę,  bo „dałaś komuś życie”.

Skomentuj

